fredag 19. august 2011

Velkommen til verden!

En venninne fikk barn for noen måneder siden, jeg var så heldig å få møte de i våres! De bor langt avgårde, så det var ingen selvfølge. Kvelden før vi skulle treffes slo det meg at jeg ville gi en personlig gave - hjemmesydd sådan.  Her ser dere resultatet:

Jeg brukte deler av en sommerdyne fra Ikea (klippet til i ønsket størrelse på puta) Denne er såpass flat at den egner seg til babyer, som ikke skal ha veldig mye pute.
Deretter klippet jeg et 2 x så stort stoff + sømmingsmonn på ca. 2 cm. på alle sider.
Jeg brukte transfer-ark fra Clas Ohlson til ønsket tekst og grafikk og strøk dette på stoffet før jeg begynte å sy. (ser i ettertid at jeg skulle ha klippet mye grundigere og nærmere teksten, men det er jo sånn man lærer ;)
"Trekket" syes på vranga, (la stå igjen en liten åpning ) og vrenges når ferdig.
Dytt "puta" inni og sørg for at den kommer godt ut i alle hjørnene. Sy en ny søm rundt, noen cm. fra kanten slik at "puta" ligger stabilt inni og i tillegg får en fin "pyntekant".
Åpningen du dyttet puta inni bretter du forsiktig inn og syr en søm helt i kanten slik at den nesten ikke synes :)







0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg synes det er veldig hyggelig om du legger igjen noen ord:)