tirsdag 16. august 2011

Tiden er moden...

... iallefall for disse solbærene fra hagen, i motsetning til bringebæret i forgrunnen som har levd sitt korte liv i skyggen av en stor thuja. Men solbærene, de datt mer eller mindre ned i boksen av seg selv. Nå er de kokt og trygt forvart som saft og saftis i fryseren.

Men det er ikke alle som modnes like fort. Modning er noe man må igjennom i mange faser i livet. Man må bli skolemoden, moden for arbeidslivet, moden for å stifte familie og mange andre små og store ting underveis. Jeg tenker at modningsprosessen må ta den tiden det tar, det er ikke noe man kan påtvinge noen, eller  påtvinge seg selv for den sakens skyld. Man må bli moden helt på egenhånd. Jeg kjenner nå at jeg begynner å bli moden - for ett skritt til, tilbake til hverdagen :)

○ Beate ○

























Some take longer to mature than others. Blackcurrants in my garden is somature that they fall down by themselves, but the raspberries are nowhere near mature

1 kommentarer:

  1. Så fint skrevet, og så flott at du føler deg klar for å ta et skritt fremover! :-)

    Jeg har lagt bloggen din til i min nyopprettede bloggliste på http://www.re-creative.net/ i dag. :-)

    SvarSlett

Jeg synes det er veldig hyggelig om du legger igjen noen ord:)